Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Træf

Få en drengedrøm opfyldt – en tur i en Ferrari

Træf 
15/08/09 

Kort om F-Day:
Lørdag den 29. august afholdes F-Day på Padborg Park. F-Day er et stort Ferrari træf, der afholdes for at samle, primært danske Ferrari ejere, der med stor fornøjelse viser deres flotte Ferrari biler frem. Som publikum til F-Day vil der blive rig mulighed for at komme tæt på de mange italienske fuldblodsbiler, som vil blive udstillet på banens område. Er man til fart, spænding og adrenalinsus, kan dette også opfyldes, med en co-driver tur i en af Ferrarierne på banen.
 

Ideen bag F-Day: Bag F-Day står K&M Event I/S, der er skabt af Kenneth Nielsen og Morten Andersen. To meget passionerede Ferrari fans, som efter at have deltaget i mere eller mindre samtlige danske Ferrari træf - foruden adskillige i udlandet - fulgt dem i op og nedture og til det punkt, hvor Ferrari Days desværre ikke længere afholdes, tog de to unge drenge sagen i egne hænder.
Med den ene hånd dybt begravet i deres store passion for Ferrari og den anden med en stor ambition om at lave det bedste Ferrari arrangement i Danmark, er de nu blevet arrangører af Ferrari eventet F-Day.
Som grundlag for eventet har drengene taget udgangspunkt i deres venskab og store viden om Ferrari, som også har ført til en af de største Ferrari fan sites i Danmark weloveferrari.dk – navnet taler for sig selv.

”Jeg husker selv, hvor stort det var at komme i nærheden af en af disse fantastiske biler dengang jeg var yngre” udtaler Kenneth Nielsen, en af de to arrangører bag F-Day, imens han smiler, og fortsætter, ”og hvis jeg kan bidrage til, at andre folk kan få samme glæde og samme oplevelse, vil det være hele arbejdet værd!”

Begge drenge har et fuldtidsarbejde som de lever af, hvilket også tydeligt understeger, at F-Day er bygget på deres passion og glæde over det eksotiske bilmærke, da de nu har arbejdet hårdt og intenst med projektet i snart halvandet år.

”Alle folk snakker om finanskrise, og det minimerer sponsormulighederne. Det har været hårdt arbejde, og vi har måtte tænke alternativt for at få opmærksomhed. Vi vil sikre, at alle gæster og deltagere får en fantastisk oplevelse, som de sent vil glemme.” lyder det fra Morten Andersen, der også er med bag planlægningen af F-Day.

Kenneth Nielsen


Læs mere om:
  • Padborg Park
  •