ARTS
 

2006 sæsonen bliver en spændende udfordring

 
02/12/05 - Med både nyt managesment, nyt reglemet samt sammenlægning af klasserne, byder 2006 sæsonen på en stor udfordring til Yokohama Cup kørerne og deres teams.

Vi i LV Motorsport, der bliver til ARTS i 2006, ser de nye tiltag som spændende nytænkning, og hilser dem meget velkommen.

Med en sammenlægning af de to hidtidige klasser, 1600 og 2000 klasserne, til en samlet klasse, bliver vi sikret et stort felt, hvilket gør klassen meget attraktiv både hos publikum og sponsore.
Med et vægteffekt forhold 8,5 HK pr. kg. i forhold til fabriksopgivelserne, med efterfølgende 'fintrimning' af motor og styreboks, så er der lagt op til at racerne bliver lidt hurtigere end hidtil.
Læg hertil at det nu bliver tilladt at udskifte bøsningerne i undervognen med hårdere typer, så øges bilernes køreregenskaber tilsvarende.

Så vidt jeg har forstået det, så sættes der fremover en aldersgrænse på Yokohama Cup bilerne på 10 år, dog med den klausul at alle biler skal have lov til at deltage i 2006 sæsonen - og så ser det ud til at også turbo bilernes tid snart er slut.

Det at vi er kommet ind under DTC A/S promotoraftalen, sikre os både faste køretidspunkter og TV tid ala det koncept der allerede kører for DTC klassen, ligesom der tales om pæne pengepræmier.

ARTS teamet indsætter en bil i den nye Gruppe N National 2000 klasse (Yokohama Cup 2000), det bliver den Peugeot 307 EPO II racer som Casper Lind Poulsen kørte denne sæson, og vi forventer også at den bliver med ham bag rattet den skal deltage i den nye klasse.

LV Motorsport
Lars Vendelbo


Copyright 2001-2009, LV-Motorsport og Motorsporten.dk.